הגעתי ללמוד במ.י.ה אצל אינה לפני שלוש שנים כמעט , זאת מורה שאוהבת את מה שהיא עושה ויודעת ללמד! היא אוהבת היסטוריה וסיפרות וכול שיעור היה מעניין למרות שהחומר לפעמים משעמם . הציונים שלי בבגרות מדברים בעד עצמם , מעבר לשיעורים שיחות העידוד, החיזוקים ובכלל . אני ממליץ !!

לידור טלקר - כיתה יב'

אתה זוכר איך הגעתי אליך בהתחלה.. נבהלתי מכמויות החומר והביטחון שלי היה נמוך… אז דבר ראשון תודה רבה על כל הפירגון והאמונה שלך! הגעתי לבחינה רגוע ובטוח בזכותך. את הרב המוחלט של השאלות זיהיתי ואפילו היו כמה מהתרגולים האחרונים שלנו בבחינה… קיבלתי ציון גבוה ובאמת למדתי המון, אבל ברור לי שהביטחון שנטעת בי אין לו תחליף.. גם אחרי שהבגרות הסתיימה בקיצור כל מי שבאמת רוצה להצליח אבל צריך מישהו שידרבן אותו- רק מ.י.ה !!! זה צוות מנצח !!

אופק שגב - כיתה יב'

היינו בשיחת יעוץ ששינתה לנו את החיים, ההבנה של הצוות במרכז, ההכלה של הבעיה שהיתה לנו או הקושי כמו שהאמרה מנהלת המרכז, אנחנו לא מוצאים מילים מתאימות שיביעו את תודתנו לצוות המדהים . הצלתם אותם ואת הילדים שלנו תודה לכולכם .

אבי ומירי כהן

תודה ללירון, שלימדה אותי עם המון סבלנות, נעימות והבנה. היה לי כיף והרגשתי שלמדתי כמו שצריך. תודה, אגם ואמא מיטל

אגם לוי כיתה ב'

אני לא יודע מאיפה להתחיל להביע את הערכה והתודה שאני חש כלפי צוות המרכז והעומדת בראשו. יש לכם צוות מדהים ! החל מהמזכירה דרך הפסיכולוג המקצועי והמאבחנת המדהימה וכלה במנהלת שהיא אישיות בפני עצמה . אז תודה תודה תודה לכולכם .

שי אברהמוב - אבחון פסיכו- דידקטי

אני אוהבת לבוא לשיעורים של אינה, כי היא מצחיקה והיא עוזרת לי מאוד וכול המרכז הזה עוזר לי . ומה שאני עושה פה בעצם זה עזרה בהבנת הנקרא ועובדה שמאד הצלחתי . ועכשיו אני מבינה את מה שאני קוראת .

ליה מזרחי- כיתה ה'
תנו לנו לחזור אליכם!

השירותים שלנו

אלו השירותים אותם אנו מציעים אצלנו במרכז מ.י.ה נשמח לעמוד לשירותכם


  • אבחונים

    אַבְחָנָה (בלעז: דִּיאַגְנוֹזָה) היא הליך ברפואה ובפסיכולוגיה שבו מתקבלת החלטה על זהות התופעה הרפואית או הפסיכולוגית שממנה סובל המטופל.

    האבחנה מושגת בעזרת בירור האנמנזה (תולדות החולה), דהיינו, היסטוריה רפואית או נפשית ושימוש בכלים אבחוניים נוספים. לעתים ניתן להגיע לאבחנה בצורה מהירה, אך ישנם מקרים שבהם גיבוש האבחנה מצריך תהליך ממושך יותר הכולל ביצוע של בדיקות מרובות.

    כול האיבחונים הנערכים במ.י.ה מוכרים ע"י משרד החינוך והרשויות .

    מידע נוסף
  • טיפולים

    אנחנו מבטיחים להביא אליכם את הטיפולים הטובים ביותר והחדשניים ביותר הקיימים היום על מנת לסייע לכם ולילדכם לפרוח .

    מידע נוסף
  • הוראה מתקנת

    הוראה מתקנת מותאמת , היא שיטת הוראה המתאימה את עצמה לתלמיד שמרגיש  קושי בלימודים .

    היא נעשית על ידי מומחה ללקויות למידה אשר בונה לתלמיד תוכניתת לימוד פרטנית .

    הלמידה הינה אישית ופרטנית ושמה דגש על יכולתיו של התלמיד וקשיו , היא מיועדת לקדם את התלמיד באמצעות אסטרטגיות למידה כך שיוכל להתגבר על קשיו.

    מידע נוסף
  • סדנאות והרצאות

    סדנת אסטרטגיות למידה מבית icare ללמוד איך ללמוד !

    סדנת הכנה לכיתה א׳ - הסדנא שתכין את הילדים שלכם לבית הספר 

    במרכז מתקיימות הרצאות מגוונות ושונות בתחומים של אנשי המקצוע .ואורחים מהארץ ןמהעולם,

    סדנאות אכילה נכונה -לאכול הכול ובמינון הנכון ע״י אילנית לוי מתקיימות מידי שבוע.

    וסדנאות לדבר עם תינוקות -סמול טוק נפתחות בסבבים של 4 מפגשים,שיטה יחודית המסייעת להורים לתינוקות ליצור דרך תשורת יחודית .

    מידע נוסף

צוות המרכז

זה הצוות שיוביל אתכם להצלחה! כל אחד ואחת מהם יתרום להצלחתכם.


  • לאינה יש 3 ילדים, הגדול שבהם בן 26.
    אינה ניסים

    מנכ״לית ומייסדת

  • קרן אוהבת לטייל מסביב לעולם ולצבור חוויות
    קרן פנדו קספר

    מנהלת משרד

    מנהלת את המשרד ביד רמה,מעצבת גרפית מחוננת .

  • יוסי הוא טיבעוני ידוע ודואג לאספקת הירקות הטריים במשרד
    יוסי קליין

    מנהל מערכות מדיה חברתית ושיווק

    במסגרת פעילותו,קובע ומנהל את אסטרטגיית הדיגיטל ומערכות המידע של המשרד, יוזם ומבצע פרויקטים בהתאמה לחזון ולאסטרטגיה של המשרד, תוך העמדת ארגז כלים דיגיטליים לפעילות המטה של המשרד בארץ ובעולם, והעמדת כלי דיגיטל למתן מידע ועוד

  • מילה וולפמן

    מזכירה

  • אינה היתה מורה וגננת במשך 17 שנה במערכות החינוך והיא אמא ל3 ילדים
    אינה ניסים

    מורה להוראה מתקנת אסטרטגיות למידה , ספרות והיסטוריה לבגרות

    מורה מוסמכת ,מומחית להוראה מתקנת כיתות א- יב'

  • עליזה היא סבתא ל..... תמיד תשמח לעוד אחד.
    עליזה סובה

    מורה מומחית להוראה מתקנת ולהכנה לכיתה א׳ -מטפלת בשיטת רמי כץ

    אשת חנוך עם ניסיון של 33 שנות הוראה וחינוך, כלת פרס חינוך המחוזי לשנת 2010. גננת אם, מנהלת גן האומנויות, משלבת ילדי חינוך מיוחד ומעניקה להם דרך לשילוב במסגרת הרגילה. משלבת בתכנית הלימודים תכניות כישורי למידה של רמי כץ ותוכניות אשר פיתחה עם השנים.

  • יש לה את החיוך הכי יפה שיש
    שני דויטש

    מטפלת באומנות

    ראש צוות תחום טיפול רגשי - מטפלת בהבעה ויצירה בחומרים לילדים נוער ומבוגרים מסייעת להתגבר על קשיים רגשיים וחברתיים

  • דן סיים את לימודיו בגיל 24
    דן ברנבוים

    פסיכולוג

    פסיכולוג קליני וחינוכי מומחה בעל ניסיון של מעל 10 שנים בעבודה עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים.

  • לפני שנעמי מתחילה לקרוא ספר היא קוראת את השורה האחרונה בו...
    נעמי פורת

    מטפלת באומנות - ביבליותרפיה

    בעלת תואר שני בטיפול באומנויות- התמחות בביבליותרפיה מסמינר הקיבוצים. אימא לשלושה ילדים מקסימים, אוהבת מאוד שירים וספרים

  • אוהבת לטייל העולם וחרשה כבר את בגלובוס .... בעברה היתה דיילת באלעל בטח פגשתם אותה באחת הטיסות
    אורית גברילוב

    מטפלת רגשית באומנות

    בעלת תואר ראשון ושני בטיפול האומנות מאוניברסיטת תל אביב .תרפיסטית בכירה.

  • טליה גרה תקופה באיטליה בעיר בולוניה ,למדה שם קורסים בשפה האיטלקית , מאוד אוהבת את איטליה ודוברת את השפה.
    טליה בורשטיין

    מדריכת מטפל/ות בהבעה ויצירה

    מדריכת מטפלים /ות מטפל/ות בהבעה ויצירה התמחות בתנועה ופסיכותרפיסטית .

  • רוקדת ריקודים סלוניים וסלסה כבר 18 שנה
    סיגל סיירס

    נטורפטית

    נטורופתית מוסמכת (.D.N) מטעם מכללת רידמן, בעלת תואר ראשון במדעי החיים (.B.Sc), תואר שני בביוכימיה, ביולוגיה של התא ואימונולוגיה (.M.Sc), ותואר שני במנהל-עסקים (MBA) מאוניברסיטת תל-אביב.

  • אוהבת לקרוא ולגלות מקומות חדשים בעולם
    עינב עטר

    מטפלת במשחק- play therapy

    תרפיסטית במשחק בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך, תואר שני בייעוץ חינוכי ובוגרת לימודי פסיכותרפיה במשחק מטעם אוניברסיטאת בר אילן. עובדת כיועצת חינוכית ובעלת היכרות של שנים רבות עם מערכת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.

  • לשירה יש שני ילדים והיא עובדת סוציאלית בעברה
    שירה

    מאבחנת דידקטית

    M.A בלקויות למידה - מאבחנת דידקטית מוסמכת בוגרת בר אילן ,אחראית על האיבחונים הממוחשבים במרכזמאבחנת דידקטית אבחונים דידקטיים לילדים מתבגרים ומבוגרים. אבחונים דידקטים בתחומים הבאים: שפה, חשבון, אנגלית קשב וריכוז, הבנת הנקרא, כתיבה, זיכרון, גרפו מוטוריקה. מוכרת כיועצת מקצועית בארגונים הבאים: א. אוניברסיטת בר-אילן. ב. המכללה לחינוך גופני ולספורט ע"ש זינמן במכון וינגייט. ג. חברת הביטוח פמ"י ד. משרד החינוך-שפ"י האגף ללקויי למידה.

  • לרונית יש שישה ילדים
    רונית מנדלבליט

    M.ED בלקויות למידה - מאבחנת דידקטית מוסמכת

    מאבחנת דידקטית מוסמכת ומורה להוראה מתקנת מטעם אגודת ניצן. עורכת אבחונים לכל הגילאים כולל אבחוני גן, בי

  • דן סיים את לימודיו בגיל 24.
    דן ברנבוים

    פסיכולוג קליני חינוכי

    פסיכולוג קליני וחינוכי מומחה בעל ניסיון של מעל 10 שנים בעבודה עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים.בוגר אוניברסיטת בואנוס איירס,שימש כפסיכולוג החינוכי של השפ״ח בגבעתיים, באור יהודה ובגבעתיים

  • אינה ומירי מכירות המון המון שנים עוד מהתקופה שעבדו יחד כגננות .
    מירי יצחקי

    מאבחנת דידקטית ומורה להוראה מתקנת

    מירי יצחקי, בעלת תואר בחינוך ותעודת הוראה. מאבחנת דידקטית מוסמכת , עורכת אבחונים לתלמידי כל הכיתות לאיתור קשיים ולקויות למידה, מתן המלצות להוראה מתקנת והתאמות בדרכי היבחנות

  • בני אוהב לטייל בא״י ובמיוחד בגליל רק לאחרונה טייל מקורנית לכנרת .
    בני שאליתיאל

    פסיכולוג

    פסיכולוג חינוכי מומחה בעל תואר שני בפסיכולוגיה מטעם אוניברסיטת תל אביב, שירת שנים רבות כפסיכולוג בצה״ל . ועוסק מזה שנים רבות באבחון ילדים בעלי לקות למידה

  • סבתא לנכדה מקסימה .
    תמי שגיא

    פסיכולוגית חינוכית בכירה- מאבחנת

    פסיכולוגית חינוכית בכירה ומדריכה רשומה בפנקס הפסיכולוגים, בעלת M.A בפסיכולוגיה מטעם אוניברסיטת בן גוריון .מנהלת השרות הפסיכולוגי חינוכי בשדרות .

  • מדריך mma בכיר ועוסק מזה שנים רבות בתורת הלחימה
    ד״ר איידלין זאב

    פסיכולוג קליני חינוכי בכיר

    מנהל השפ״ח ירושלים ובית שמש ,פסיכולוג חינוכי בכיר בעל p.hd בפסיכולוגיה קלינית חינוכית מטעם האוניברסיטה העיברית ירושלים .

שאלות & תשובות

אנו במרכז מ.י.ה קשובים לכם ומבינים כי בתהליך של אבחון ישנם שאלות רבות, לכן החלטנו לענות לכם על חלקן כבר עכשיו. מתוך עשרות השאלות בחרנו את השאלות שחזרו על עצמן. לשאלות פרטניות נוספות אתם מוזמנים לפנות אלינו.


נכון!עברנו והתחדשנו במשרדים חדשים נעימים ושקטים יותר .

צלצלו אלינו 039099914 , נשמח לתאם לכם שיחת יעוץ ולאחריה לקבוע לכם איבחון בהתאם לצרכים שיעלו משיחת האיבחון .

כאשר קיים צורך בבדיקת התפקוד הרגשי כחלק מהאבחנה המבדלת לאיתור מקורות קשיים לימודיים ותפקודיים. כאשר נדרשות התאמות מסוג 2 לבחינות הבגרות עליהן רשאי להמליץ רק פסיכולוג חינוכי מומחה. ההתאמות הן: שאלון מותאם, בחינה בע"פ, המרת מקצוע המתמטיקה במקצוע מדעי אחר, פטור משפה זרה שנייה. התאמות מסוג 1-2 ניתנות ע"י מאבחן דידקטי. האבחון הפסיכו-דידקטי בודק את התחומים הבאים: אינטליגנציה (מנת משכל, I.Q). נבדקים היבטים רגשיים. נבדקים תהליכי קריאה, הבנה וכתיבה בשפה העברית. חשיבה מתמטית וחשבונית- מתמטיקה. אנגלית: נבדקים תהליכי קריאה, הבנה וכתיבה. מודעות פונולוגית. ערוץ שמיעתי על כל מרכיביו. ערוץ חזותי על כל מרכיביו. זיכרון לטווח המיידי, הבינוני והארוך. יכולת חשיבה מופשטת מילולית ובלתי מילולית. מהירויות שיום ותהליכי שליפה. התארגנות מרחבית. ביצועים גרפיים. תפקודי קשב וריכוז. שלבי האבחון: 1.קביעת תור ומילוי שאלונים ע"י ההורים והצוות החינוכי. 2. שיחה עם ההורים. ביצוע האבחון שנערך במספר שעות, במפגש אחד או יותר בהתאם ליכולותיו של הנבחן. האבחון הפסיכולוגי נעשה ע"י פסיכולוג חינוכי מומחה ללקויות למידה והאבחון הדידקטי נעשה ע"י מאבחנת דידקטית מוסמכת. לאחר כשלושה שבועות מיום סיום האבחון מתקיימת שיחה מסכמת עם הורי הנבחן (במקרים רבים גם הנבחן נוכח), הגשת דו"ח האבחון הרשמי והמפורט, תוך כדי הסברים ומענה לשאלות והכוונה להמשך טיפול. העברת הדו"ח לצוות החינוכי ע"י ההורים. איבחונים פסיכו דידיקטיים נערכים על ידי הפסיכולוג : טובי פלד בשיתוף עם המאבחנת רונית מנדלבליט.

הפרעת קשב וריכוז, או בשמה המלא Attention Deficit (Hyperactivity) Disorder -היא הגדרה המשמשת רופאים על מנת לאבחן ילדים ומבוגרים עם בעיות קשב מסוימות. למרות ש ADHD-מסווג לרוב כבעיית התנהגות, למעשה הוא הפרעה עצבית (נוירולוגית) באונה הקדמית של המוח, הפרעה זו גורמת לתהליכי עיבוד המידע במוח להתנהל בצורה איטית מדי. אף במקרים שבהם לאדם יש IQ גבוה, הרי שקצב העברת האותות במוח גורם לקושי בהבנת מסרים מורכבים או בזכירתם. כמו כן, תיתכן הפרעה בשליטה על האימפולסיביות, כלומר, להגיד או לבצע בלי חשיבה מוקדמת מספקת. מחצית מהילדים הסובלים מהפרעת קשב הם גם היפר-אקטיביים. אצל בוגרים הסובלים מהיפר-אקטיביות הדבר בא לידי ביטוי בחוסר מנוחה, בלחץ ובעצבנות. בנוסף, ייתכנו בעיות בקריאה, בשליטה על תחושות כעס ותסכול, בחוסר סדר, בחוסר מיקוד ועוד. לעיתים, חוסר הריכוז מביא לחולמנות או לחילופין - לאקטיביות יתר. אצל למעלה משליש מהילדים תיווצר הפרעת למידה.

מספר המקרים של ADHD באוכלוסייה עולה, והסיבות לכך הן : • מודעות עולה וגוברת של המערכת החינוכית, המשפחתית והבריאותית. • כיום ידוע כי ADHD מופיעה גם ללא היפר-אקטיביות. • כלים ועזרים מודרניים, תורמים לדיוק האבחון ולמהימנותו. • נוירו-טוקסינים (בעיקר סביבתיים), נפוצים יותר ומשפיעים על המוח. • הסביבה דורשת יכולת עיבוד וניתוח חשיבתי גבוהה יותר, ובנפח מידע רב יותר.

בהחלט. המשימה העיקרית של התלמיד בכיתות א-ב היא לקבל את הרגלי השפה ומיומנויות יסוד, כגון קריאה, כתיבה, אוצר מילים ועוד. אם לילד ישנה הפרעת קשב - הוא עלול לצבור פערים עצומים בקצב קליטת החומר והפנמתו, וכך לאבד את הקשר עם החומר הנלמד. אבחון מוקדם מורכב מאיתור הבעיה על ידי ההורים והמורים ובדיקה ראשונית המורכבת בדרך כלל משילוב של שאלונים, מבחן MOXO ושיחה עם ההורים.

מבדק ממוחשב מסוג (CPT (Continues Performance Test, הבודק את ביצועי הנבדק בצורה מדידה ואובייקטיבית וללא צורך ב"תיווך". מבדק ה – MOXO, אבחון מדויק, אמין ומדיד של הפרעת קשב וריכוז כלי עזר ממוחשב זה מסייע בתהליך האבחון של הפרעת קשב וריכוז, אשר תוקף מחקרית בישראל ובעל רגישות גבוהה. מבדק ה-MOXO בודק בצורה אובייקטיבית את ביצועי הנבדק וכולל מערכת מסיחים שמיעתיים וחזותיים המדמים סביבת מציאות יומיומית האבחון נערך כמשחק מחשב ידידותי , מגיל 6 ומעלה ולאורך 15-18 דקות הנבדק מתבקש להגיב לגירוי המופיע על מסך המחשב ולהתעלם ממסיחים.

חברות הביטוח וקופות החולים מחזירות למבוטחיהן סכומי כסף שונים על פי תנאי הפוליסה, סוגי הטיפולים ודרגתו המקצועית של המטפל. הדסק המקצועי במרכז הארצי לקידום הערכה וטיפול בקשיי למידה קשב וריכוז ישמח לסייע כמיטב יכולתו. יחד עם זאת, אין למ.י.ה כל מעמד רשמי בנושא ואיננו אחראי לנושא ההתחשבנות וקבלת ההחזרים מקופות החולים וחברות הביטוח. על המטופל\ת לבדוק היטב אצל המבטח \ הקופה את זכויותיהם ואת התנאים לקבלתם לפני ההגעה לטיפול או אבחון.

הגורמים להפרעת קשב וריכוז ותנועתיות יתר או בקיצור ADHD הינם רבים ומגוונים וכוללים גורמים סביבתיים וגנטיים. בין הגורמים לתופעה: נטייה גנטית, קשיים בהריון ובלידה (כגון: חשיפה לזיהומים, סיבוכים ועוד), מאפיינים סביבתיים, משפחתיים וחברתיים, המשפיעים על נפשו של הילד ורגשותיו (כמו, למשל, חסך רגשי, הזנחה, התעללות ועוד) ישנם גם גורמים נוירו ביולוגיים המשפיעים על התפתחות ההפרעה, כלומר שינוי במבנה המוח, שהינם מולדים או נרכשים (למשל כתוצאה מחבלה או חשיפה לזיהומים ורעלנים). ישנה גם עדות כי תהליכים כימיים שונים במוח משפיעים על התפתחות ההפרעה וחומרתה.

ועדת ההשמה היא ועדה סטטוטוריות, כלומר, ועדה מתוקף חוק, לפי חוק חינוך מיוחד תשמ"ח 1988. הועדה נמצאת בכל רשות חינוך מקומית. מטרתה לדון בזכאותו של התלמיד בעל צרכים מיוחדים לחינוך מיוחד ולהשמה בסוגי המסגרות החינוכיות המתאימות לו. ועדת ההשמה משמשת גם כוועדת ערר. נוכחות ההורים בדיוני הוועדה חשובים ביותר!

מדיניות משרד החינוך בכל הקשור לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים היא לשלב אותם בחינוך הרגיל, על פי יכולותיו של כל תלמיד. השילוב במסגרת מדיניות השילוב ולפי המלצת ועדת שילוב נעשה באמצעות תוספת של שעות הוראה ולימוד פרטניים. אם נמצא שהתלמיד אינו יכול להמשיך ולהשתלב בחינוך הרגיל, על ועדת ההשמה לבחון שוב את יכולתה של המסגרת הרגילה לתת מענה לצרכיו החינוכיים, ואם צריך, לדון בזכאותו לחינוך מיוחד וגם להציע השמה במסגרות של החינוך המיוחד המתאימות לו מבחינת סוג הלקות והחריגות שלו. מטרת הדיונים המתקיימים בוועדת ההשמה היא לקבל החלטות חינוכיות מיטביות לגבי המשך דרכו החינוכית של התלמיד. הרכב הוועדה הוחלט בחוק וכן הוחלט שההורים זכאים להביא מלווה מטעמם. התלמיד יופנה לוועדת ההשמה לאחר שהצוות במוסד החינוכי שלו איתר קשיים בתפקוד, שיתף אתכם, ההורים, בקשיים אלה, והגיע למסקנה שכל התכניות העומדות לרשות המוסד החינוכי אינן עונות במידה מספקת על צרכיו של התלמיד. כתוצאה מכך, הוחלט להביא את עניינו לוועדה מקצועית שתדון באפשרויות התמיכה הדרושות לו.

מעורבות ההורים בדיון חשובה מאוד! הדיון בוועדה משפיע מאוד על קבלת ההחלטות. זהו גורם מקצועי המאפשר להיוועץ בו ולהשמיע בפניו ובפני הצוות החינוכי את דעת ההורים, עמדתם, התלבטויותיהם ושאלותיהם בכל הקשור להמשך דרכו החינוכית של ילדם. חשוב מאוד שההורים ישתפו את חברי הוועדה בכל מידע שיש ברשותם ויגישו את כל חוות הדעת המקצועיות שבידיהם, כדי שקבלת ההחלטה תהיה מושכלת ומיטבית לגבי הילד. הדבר נכון במיוחד אם אתם הורים לילדים צעירים שטרם למדו במערכת החינוכית. הזימון לדיון בוועדה מופנה להורים ולילדים. חשוב להדגיש כי הזמנת הילד נובעת מהחשיבות של השתתפותו בהליכים הנוגעים למהלך חייו, והמאפשרים לו להקשיב, לקבל מידע ולהביע את מחשבותיו, את רצונותיו, את עמדותיו ואת רגשותיו . יחד עם זאת, השתתפותו של הילד בדיון אינה חובה, ותלויה הן בשיקולי ההורים והן בשיקולים של אנשי המקצוע מטעמם, ולוקחים בחשבון את טובת הילד. במהלך הדיון יוכל הילד לשמוע את דבריהם של משתתפי הוועדה, להשתתף ולספר על יכולותיו ועל קשייו מנקודת מבטו, ולציין את העדפותיו ואת ציפיותיו מעצמו ומהמערכת החינוכית. עם זאת, יכולים גם ההורים או בא כוחם לייצג את עמדתו ואת רצונותיו של הילד והמשפחה בפני חברי הוועדה.

הדיון מתנהל באווירה מקצועית, נעימה ומקבלת, כאשר המטרה העומדת לנגד עיני כולם היא טובת הילד באופן חד משמעי! לא צריך לחשוש ולהתנגד. ואם אתם חשים חוסר ביטחון, תוכלו להביא עימכם איש מקצוע מטעמכם או כל מלווה אחר. הדיון מתנהל כתהליך מסודר מגובה במסמכים, תצפיות, אבחונים ומעקב אחר כל התכניות שהילד קיבל במטרה אחת: לשלב את הילד במקום הכי נכון עבורו על פי צרכיו ויכולותיו. סיכום הדיון וקבלת ההחלטה נעשה רק על ידי חברי הוועדה, ואתם, ההורים, תקבלו הודעה מנומקת. יש לכם זכות לקבל את פרוטוקול הוועדה. זכות חשובה נוספת של ההורים היא לערער על החלטת הוועדה, על ידי פנייה בכתב ליושב ראש הוועדה, והוא יזמן ועדת ערר. החלטת וועדת הערר היא סופית ואחריה לא יתקיים דיון נוסף. זיכרו: ייתכן שבאמת הכיתה המיוחדת היא המענה הנכון לילד והיא זו שתביא אותו להישגים, כמו במקרה של בני. כאשר הכיתה או בית הספר אינם מתאימים, אזי התהליך הפיך וניתן להחזיר את הילד לחינוך הרגיל, כמו במקרה של בתי. לכל החלטה יש יתרונות וחסרונות, חשוב שהיתרונות יעלו על החסרונות ושהילד יגיע למקום בו יוכל ללמוד, להתפתח ולהתקדם!

בכמה מתבטא החזר מס בגין ילד לקוי למידה? תשובה: הורים לילדים לקויי למידה זכאים להחזר מס בגובה 2 נקודות ששווין 5,232 ₪ לכל שנה. מהם התנאים לקבלת החזר המס? תשובה: על מנת לקבל את החזר המס לכל שנה, יש להציג אישור של ועדת השמה. האישור צריך להכיל המלצה להפנות את הילד ללימודים במסלול החינוך המיוחד. ההחזר יינתן להורים המשלמים מס הכנסה. ...ואם למרות החלטת ועדת השמה הילד איננו לומד בחינוך המיוחד? תשובה: על פי חוזר מס הכנסה מלפני מספר שנים, הרי שאם הילד לומד במסגרת החינוך הרגיל למרות שהופנה על ידי ועדת השמה למסגרת החינוך המיוחד, עדייןזכאים ההורים להחזר המס. טיפ להורים: אם לילד יש לקויות למידה ואינכם מעוניינים לשלוח אותו לחינוך המיוחד, כדאי בכל מקרה להפנות אותו לוועדת השמה כדי לקבל את החזר המס. שימו לב: יש לחדש את אישור ועדת ההשמה כל 3 שנים. האם ההורים זכאים להחזר מס עבור שנים קודמות? תשובה: ניתן לבקש החזר מס עבור 6 שנים אחורה. לפי חישוב של החזר מס מקסימלי לשנה בגובה 5,232 ₪ , הרי שהחזר מס ל-6 השנים האחרונות יתבטא בסכום של יותר מ-30 אלף ₪! האם הורים גרושים זכאים להחזר מס לכל הורה בנפרד? תשובה: על פי הבהרה שפרסמה רשות המיסים, זכאי כל הורה בנפרד לקבל נקודות זיכוי בגין הילד!. אם אחד ההורים לא קיבל נקודות זיכוי בעבר, כדאי שיזדרז להגיש דוחות מלפני 6 שנים. האם הורים לילד שלומד בגן לחינוך מיוחד זכאים גם הם להחזר מס? תשובה: הזכאות להחזר מס מתחילה כבר בגילאי גן הילדים. גם כאן, על הילד לעבור ועדת השמה שממליצה על הפנייה לחינוך המיוחד. מה קורה כשהנער לומד בבית הספר התיכון? תשובה: בתיכון יש מסלול לחינוך מיוחד בשם 'מסלול 07' . במקרה זה יש להציג אישור ועדת השמה ואישור על לימודים במסלול 07 . האם ניתן לקבל כספים גם מהמוסד לביטוח לאומי? תשובה: במקרה של הפרעות קשב וריכוז ברמה גבוהה, ניתן לפנות כבר בגיל צעיר לביטוח הלאומי, לוועדה לקביעת אחוזי נכות. במקרים אלו ניתן לקבל קצבה מביטוחלאומי. במידה ואחוזי הנכות עוברים רמה של 74% נכות, ניתן להמשיך לקבל נקודות זיכוי גם אחרי גיל 18. מהן זכויות סטודנטים עם ליקויי למידה ו/או הפרעת קשב? תשובה: אם הסטודנט הוכר בביטוח לאומי כבעל 20% או יותר אחוזי נכות, ניתן לפנות למחלקת שיקום בביטוח לאומי . מחלקת השיקום תסייע לו בשנת הלימודיםבסכומים גדולים עבור שכר לימוד, ציוד לימודי, השתתפות בשכר דירה ועוד. סיכום הורים לילדים עם לקויות למידה והפרעת קשב מוציאים סכומים רבים לטיפול בילדיהם. מומלץ שיגישו דוחות לרשות המיסים ויקבלו את הכספים המגיעים להם כחוק. חשוב! לצורך הגשת הדו"ח השנתי יש לצרף את כל המסמכים המתאימים. נדרשת בקיאות מקצועית של רואה חשבון או יועץ מס, כי הגשה רשלנית תגרור תשלום מס הכנסה.

ברחוב בן ציון גליס 18 בפתח תקווה!

יש לכם עוד שאלות? רוצים לקבל עוד מידע?

אנחנו כאן בשבילכם ולמענכם.